سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا ماشین لباسشویی صدا می دهد؟

دلایل زیادی می تواند در سروصدای ماشین لباسشویی دخیل باشد که ما در این مقاله به همه ی ان ها خواهیم پرداخت.

علت سر و صدای ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل گیر کردن جسم یا اجسام در قسمت هایی فلزی ماشین لباسشویی نباشد و منشا اصلی صدا از قطعات استفاده شده در ماشین لباسشویی باشد که به دلیل خرابی یا ضربه و یا تمام شدنطول عمر شروع به صدا دادن میکنند.
بلبرینگ های دیگ:

علت عمده صدا ها در ماشین لباسشویی های تمام اتوماتیک خراب بودن بلبیرینگ های دیگ و یا موتور لباسشویی می باشد. که اگر زود تر تعمیر و یا تعویض نشوند باعث خرابی دیگر قطعات ماشین لباسشویی می شود.

علت خرابی بلبیرینگ ها میتواند به استفاده مکرر در طول روز و به صورت پشت سر هم استفاده کردن ماشین لباسشویی باشد.
موتور لباسشویی:

یکی دیگر از قطعات ماشین لباسشویی که باعث ایجاد صدا می شود موتور ماشین لباسشویی می باشد.

معمولا صدایی که موتور ماشین لباسشویی شنیده می شود.یک صدای زوزه مانند است که به علت خرابی بلبیرینگ ها و روتور ایجاد میشود.
دیگ لباسشویی:

دیگ ماشین لباسشویی یا همان کابینی که لباس هارا داخل آن میریزند اگر صدا بدهد غیر قابل تحمل می شود.

معمولا صدایی که ناشی از خرابی دیگ ماشین لباسشویی می باشد مثل صدای هلی کوپتر صدای بسیار ناهنجار و گوش خراش است .

علت خرابی دیگ میتواند ازخرابی کاسه نمد و بلبیرینگ های تعبیه شده رویدیگ باشد که آب به داخل بلبیرینگ ها نفوذ کرده و باعث خرابی کاسه نمد وبلبیرینگ ها می شود و باعث خرابی شفت آبکش ماشین لباسشویی نیز می شوند .
کمک فنر های ماشن لباسشویی:

همه ی ماشین لباسشویی های تولیدشده از هر برندی دارای کمک فنر می باشد.کمک فنر های ماشین لباسشویی یک قطعه ی مصرفی می باشد و پس از گذشتزمانی دچار خرابی شده ودر هنگام خرابی شروع به تولید صدا می کند .صدایی که پس از خرابی کمک ها شنیده می شود صدایی به مانند تلق تلق میباشد که پس از شنیدن آن حتما نسبت به تعمیر آن جهت جلوگیری از آسیب به دیگر قطعات ماشین لباسشویی اقدام فرمایید.
پمپ تخلیه:

پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی به منظور تخلیه کردن آب موجود در دیگ ماشین لباشویی استفاده می شود.پمپ های تخلیه بستگی به نوع برند ماشین لباسشویی از انواع مختلفی هستند.بعضی ممکن است تسمه یاموتور حرکت کند و در مدل دیگر خود پمپ دارای موتور الکتریکی می باشد.

پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی می تواند مانند قطعه های دیگر در ماشین لباسشویی به صدا در بیاید مه نشان از خرابی پمپ می باشد.

برای تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی کافی است کابین جلوی ماشین لباسشویی را باز کرده و پمپ رابا دقت بررسی کنید. به دلیل سختی کار بهتر است اگر باکار فنی آگاه نیستید آن را به یک تکنسین متخصص بسپارید.

صدای ناشی از خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی مثل صدای خِر خِر کردن است .

شرکت آرتا سرویس همواره سعی بر حل تمامی مشکلات مشتریان عزیز دارد.شما میتوانید برای در میان گذاشتن مشکل ماشین لباسشویی خود با ما تماس گرفته مشاوره تلفنی رایگان برای حل مشکل و درصورت نیازبه اعزام تکنسین متخصص به محل اقدام نمایید.